Vietnam

29 augustus 2013 - Phan Thiet, Vietnam

In het vorige verslag is abusievelijk het Champagne-rijk genoemd. De iPad kende het Champa-rijk niet en maakte er Champagne van. Champa-rijk dus.

Woensdag 28 aug.

Na een eenmalige overnachting in Nha Trang, weer een vroege wake-up call. Er staat namelijk weer een lange busrit van ruim 10 uur te wachten richting Phan Thiet/Mui Ne.

In Nha Trang volgt eerst nog een stop bij de Long Son-pagode, waar een glanzend witte Boeddha over de stad waakt en mooi afsteekt tegen de helblauwe lucht. Het 24 meter hoge monument is ongeveer 50 jaar geleden opgericht als protest tegen de onderdrukking van het boeddhisme door de Zuid-Vietnamese president Diem.

Voor aankomst in Mui Ne zien we de natuurlijk gevormde zandduinen, waar buurtkinderen plastic sleetjes verhuren om van de duinen af te glijden. Deze activiteit bezorgt een aantal reisgenoten dolle pret.

In het vissersdorp Mui Ne zien we een 19 km lang strand, waarlangs een reeks mooie resorts met laagbouw zijn gebouwd. Bijna alle resorts hebben een eigen strand, dat erg in trek is bij wind- en kitesurfers. Mui Ne ligt aan één van de rijkste visgronden van Vietnam.

In de vooravond arriveren we in het fraai gelegen Victoria PhanThiet Beach-Resort &Spa, waar we 2 nachten verblijven en weer even kunnen bijkomen.

Morgen, 30 aug., de laatste lange etappe van ruim 200 km naar Ho Chi Minh City (Saigon), het eindpunt van de reis. Daar verblijven we een aantal dagen voordat we naar Amsterdam terug vliegen.

1. Mascha:
    29 augustus 2013
    Jullie niet met het sleetje gegleden? :-)
    Wat een mooi zwembad! Xxxxjes
  2. Piet & Nellie vGelderen:
    29 augustus 2013
    Er zij 2 zwembaden maar dit was de mooiste met overloop, heerlijke dag gehad en wij gaan nu slapen morgen om 6uur op! Xxxxjes
  3. Corrie en Arie:
    29 augustus 2013
    hallo lieverds, wij zijn net terug van een paar dagen Bretagne en heb net al jullie laatste avonturen zitten lezen. ik lees lekker eten, mooie indrukwekkende dingen bekijken en avontuurlijke tochtjes op een vlot en in een mandje. Jullie zijn goed bezig hoor. Is het niet verschrikkelijk vermoeiend regelmatig zo vroeg uit bed en lange bustochten maken???? Ik vind jullie erg dapper. Dikke knuffel van ons uit Bergen op Zoom
  4. Piet & Nellie vGelderen:
    30 augustus 2013
    Ja vermoeiend is het zeker, maar je moet er iets voor over hebben als je veel wil zien! Knuf
  5. Anette&Fleur:
    30 augustus 2013
    ik vind het wel weer leuk geweest. kom nou maar weer naar huis!
    veel plezier in Saigon nog.
    we missen jullie hard.
    xxxxx
  6. Opa bo en oma lady:
    30 augustus 2013
    Ja, ik ben het met Anette eens hoor. Het is mooi geweest, kom terug.
    Anette is waarschijnlijk alweer op vaderlandse bodem.
    En wat maakt het uit joh, champagne of champa. We merken het toch niet. Liefs. En nog een paar mooie laatste dagen.
  7. Piet & Nellie vGelderen:
    30 augustus 2013
    Anette komt om om 1.18 aan op Schiphol, vannacht dus. Wij gaan slapen het is hier nu 22.05, wij waren om 6uur op vanmorgen. Knuffel
  8. Frans en Katja van Gelderen:
    30 augustus 2013
    Wat hebben jullie veel gezien zeg.Zijn jullie niet moe van al die indrukken?Ik geloof dat Anette het ook naar de zin heeft gehad.Groetjes en een dikke knuffel geniet nog maar een paar dagen.
  9. Piet & Nellie vGelderen:
    1 september 2013